function buildCal(m, y, cM, cH, cDW, cD, brdr){ var mn=['January','February','March','April','May','June','July','August','September','October','November','December']; var dim=[31,0,31,30,31,30,31,31,30,31,30,31]; var oD = new Date(y, m-1, 1); //DD replaced line to fix date bug when current day is 31st oD.od=oD.getDay()+1; //DD replaced line to fix date bug when current day is 31st var todaydate=new Date() //DD added var scanfortoday=(y==todaydate.getFullYear() && m==todaydate.getMonth()+1)? todaydate.getDate() : 0 //DD added dim[1]=(((oD.getFullYear()%100!=0)&&(oD.getFullYear()%4==0))||(oD.getFullYear()%400==0))?29:28; var t='
'; t+=''; for(s=0;s<7;s++)t+=''; t+=''; for(i=1;i<=42;i++){ var x=((i-oD.od>=0)&&(i-oD.od' //DD added t+=''; if(((i)%7==0)&&(i<36))t+=''; } return t+='
'+mn[m-1]+' - '+y+'
'+"SMTWTFS".substr(s,1)+'
'+x+'
'; } WaiMyintMaw

Monday, April 30, 2007

ကဆုန္လျပည့္ ဗုဒၶေန႔


ကဆုန္လျပည့္ေန႔သည္ ကဆုန္ေညာင္ေရသြန္းပြဲေတာ္ က်င္းပရာေန႔ ျဖစ္ပါသည္။ ေညာင္ေရသြန္းပြဲက်င္းပသည့္ ကဆုန္လျပည့္ေန႔တြင္ ဗုဒၶဘုရားရွင္ ဖြားျမင္ေတာ္မူသည္။ ဘုရားအျဖစ္သို႔ ေရာက္ေတာ္မူသည္။ ထို႔ျပင္ ဤေန႔၌ပင္ ဘုရားရွင္ ပရိိနိဗၺာန္ စံ၀င္ေတာ္မူခဲ့ေပသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ဗုဒၶဘာသာ၀င္တို႔၏ အမွတ္တရ ေန႔ထူးေန႔ျမတ္ပင္ ျဖစ္ပါသည္။
ကဆုန္လသည္ ေႏြရာသီျဖစ္၍ “တန္ခူး ကဆုန္ ေဆြ႕ေဆြ႕ခုန္ “ ဟူေသာစကားႏွင့္အညီ အလြန္ပူအိုက္ေသာကာလ ျဖစ္ပါသည္။ မဟာတုလမင္းၾကီး၏ ဆယ့္ႏွစ္ရာသီဖြဲ႕လြမ္းခ်င္းမ်ားမွ ကဆုန္လဖြဲ႕တြင္ပင္ ဤသို႔ ဖြဲ႕ဆိုထားပါသည္။
" ျမဴေျခငယ္စြန္းပါလို႔
ေန၀န္းငယ္ စက္ရွိန္
ေတာက္ေလာင္ငယ္ ထိန္သည္
ဖန္သူရိန္ ေတဇာေၾကာင့္
ပူဗ်ာပါ ကဲတဲ့လကိုေလး။ "
ထို႔ေၾကာင့္ ဤအခ်ိန္ကာလသည္ ေရကန္၊ ေခ်ာင္းေျမာင္းတို႔၌ ေရျပတ္ေသာကာလ ေရခန္းေျခာက္ေသာလ ျဖစ္ပါသည္။ ေန၏အပူရွိန္သည္လည္း အရာရာကို ပူျပင္းေျခာက္ေသြ႕ေစပါသည္။
ဤသို႔ျဖစ္ေနခိုက္တြင္ ဗုဒၶဘုရားရွင္ ပြင့္ေတာ္မူခဲ့ရာ ေဗာဓိေညာင္ပင္၏ ေျခေတာ္ရင္းကို ေရစင္သြန္းေလာင္းပူေဇာ္ျခင္းျဖင့္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္၏ ေက်းဇူးေတာ္ကို အလုပ္ေကြ်းျပဳၾကသည္မွာ ဗုဒၶဘာသာျမန္မာတို႔၏ မြန္ျမတ္ေသာ ဓေလ့တစ္ခုပင္ျဖစ္ပါသည္။
ဤဓေလ့ကိုအေၾကာင္းျပဳ၍ "ကဆုန္ေညာင္ေရသြန္းပြဲေတာ္" ဟုေခၚေ၀ၚျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ကဆုန္ေညာင္ေရသြန္းပြဲေတာ္သည္ မႏၲေလးသူ၊ မႏၲေလးသားတို႔၏ ဒုတိယေျမာက္သၾကၤန္ဟု ေခၚဆို၍ရေသာပြဲေတာ္လည္း ျဖစ္ပါသည္။ ဤသို႔ေခၚဆိုရေသာ အေၾကာင္းအရင္းမွာ မႏၲေလးၿမိဳ႕ ေဗာဓိကုန္းရပ္ရွိ ေဗာဓိကုန္းဘုရားပရ၀န္အတြင္းတြင္ ေညာင္ေရသြန္းေလာင္းသူ အခ်င္းခ်င္းေရပက္ကစားၾကေသာ ေပ်ာ္ရႊင္ဖြယ္ဓေလ့ေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ကဆုန္လျပည့္ေန႔သည္ မႏၲေလးသူ၊ မႏၲေလးသားတို႔၏ တမူထူးျခားေသာ ပြဲေတာ္ေန႔တစ္ေန႔ျဖစ္ပါေတာ့သည္။

written by waimyintmaw

| 0 Comments

Monday, April 23, 2007

သီလခံယူတယ္ဆိုတာ နပန္းခ်တတ္မွ

ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးသည္ ဥပုသ္သီတင္းေန႔မ်ားတြင္ သီလလာ၍ ေဆာက္တည္သူ ဒကာ၊ ဒကာမမ်ားအား ကိုယ္တိုင္ သီလေပးေလ့ရွိသည္။ ဆရာေတာ္သည္ သီလေပးရန္ ပရိသတ္မ်ားေရွ႕ရွိ ေသခ်ာစြာ ျပဳျပင္ ခင္းထားသည့္ေနရာသို႔ ၾကြလာၿပီး ဒကာ၊ ဒကာမမ်ားအား ေမးျမန္းေလသည္။
“သီလ ေဆာက္တည္တာ မိမိတို႔ ကိုယ္တိုင္ ဆိုတတ္ၾကရဲ႕လား ေရွ႕က ႏွဳတ္ခ်ေပးရဦးမွာလား” ဟု ေမးေလသည္။ ဒကာ၊ ဒကာမမ်ားက “မွန္ပါ ေရွ႕က ႏွဳတ္တိုက္ပဲ ခ်ေပးပါဘုရား” ဟု ေလွ်ာက္ထား၍ ဆရာေတာ္က ေရွ႕မွပင္ခ်၍ သီလေပးေလသည္။
တပည့္ ဒကာ၊ ဒကာမမ်ားအား သီလေပးၿပီးေနာက္ ဆရာေတာ္က သီလခံယူရာမွာ ဘုန္းၾကီးက ေရွ႕ကဆိုတိုင္း ေနာက္ကလိုက္ဆိုတာနဲ႔ နပမ္းသတ္ရတဲ့ ေမာင္ေပါက္ အေၾကာင္းပံုျပင္ကို ေအာက္ပါတိုင္း ေျပာျပေလေတာ့သည္။
ေရွးက ရြာတစ္ရြာမွာ ေမာင္ေပါက္ႏွင့္ မေကာက္ဆိုသည့္ လင္မယား ႏွစ္ေယာက္ ရွိသည္။ မယားျဖစ္သူ မေကာက္က ရတနာသံုးပါးကို ေလးစားယံုၾကည္သည္။ မယားမေကာက္က ရတနားသံုးပါးကို ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္သေလာက္ ေမာင္ေပါက္က ဖာသိဖာသာပင္ ေနသည္၊ မေကာက္က ၀ါတြင္းမွာ သီလ မက်ိဳးမေပါက္ေအာင္ အထူးေစာင့္စည္းထားသည္။
ေမာင္ေပါက္သည္ အိမ္မွဳကိစၥအ၀၀ကို ခပ္မွန္မွန္ ခပ္ေအးေအးပင္ လုပ္တတ္သည္။ မေကာက္ သီလေဆာက္တည္သည္ကို တစ္ခါဖူးမွ် အေႏွာက္အယွက္မျပဳခဲ့၊ မိမိဖာသာ မိမိ ေအးေအးေနသည္။ ေနာက္ဆံုး သီတင္းကြ်တ္ရန္ တစ္သီတင္းသာ လိုေတာ့သည္။ သီတင္းကြ်တ္ လဆန္း ၈ ရက္ ဥပုသ္သီတင္းေန႔တြင္ မယားမေကာက္က လင္ျဖစ္သူ ေမာင္ေပါက္အား သီလေဆာက္တည္ရန္ တိုက္တြန္းသည္။
“ကိုေပါက္၊ ေတာ္...ဒီလိုခ်ည္းေနလို႔မျဖစ္ဘူး၊ သီလေလးဘာေလး ေဆာက္တည္ဦးမွေပါ့၊ သီတင္းကြ်တ္ဖို႔ ေနာက္တစ္သီတင္းပဲ လိုေတာ့တယ္၊ သီလ ေဆာက္တည္မွ ဘ၀အဆက္ဆက္မွာ အသက္ရွည္သတဲ့ ကိုေပါက္ရဲ႕”ဟု သီလခံယူရန္ ေက်ာင္းသြားမည့္ဆဲဆဲ ကန္ေတာ့ပြဲျပင္ရင္း ေျပာေနသည္။
“ေတာ္...အခု က်ဳပ္နဲ႔ တစ္ပါတည္းရင္လည္း လိုက္ခဲ့ပါလားေတာ္” ေအးစက္စက္ႏိုင္လွေသာ ေမာင္ေပါက္အား ဆက္၍ ေျပာေလသည္။
“သီလခံယူတာ မလြယ္ဘူးဟ။ ငါက ေက်ာင္းေကာင္းေကာင္း မေနခဲ့လို႔ ေမ့ကုန္ၿပီ”
“အံမယ္... လြယ္ပါတယ္ေတာ့၊ ဘုန္းၾကီး ေရွ႕ကဆိုတဲ့အတိုင္း ေနာက္က လိုက္ဆိုတတ္ရင္ ၿပီးတဲ့ဥစၥာ၊ ထစမ္းပါ၊ အ၀တ္အစားလဲၿပီး တစ္ခါတည္း လိုက္ခဲ့စမ္းပါေတာ္”
“ေအး...ေအး ဒီတစ္ခါေတာ့ နင္ခ်ည္းပဲ သြားယူဦး၊ ေနာက္ သီတင္းကြ်တ္လျပည့္ေန႔က်မွ ငါလိုက္ခဲ့မယ္” ဟု ေမာင္ေပါက္က ေျပာလိုက္သည္။ မေကာက္သည္ ဆက္မေခၚေတာ့ပဲ ေက်ာင္းသို႔ ေရွ႕က သြားႏွင့္ၾကသည့္ ဥပုသ္သည္ေတြကို အမီလိုက္၍ သြားေတာ့သည္။
သီတင္းကြ်တ္လျပည့္မေရာက္ခင္ အဖိတ္ေန႔ ညဘက္တြင္ မေကာက္က ေမာင္ေပါက္အား သတိေပးသည္။
“ေတာ္ နက္ျဖန္ခါ လျပည့္ေန့ ဥပုသ္ေစာင့္လိုက္ရမယ္၊ ေယာက်္ားရင့္မာၾကီး လုပ္ေနၿပီး သီလေလးမွ မေဆာက္တည္ႏိုင္ရင္ ဘယ္ေကာင္းမလဲ၊ အခု ဘ၀ေဟာင္းကို စြန္႔ၾကလို႔ ဘ၀သစ္ကိုေျပာင္းၾကရင္ ေတာ္နဲ႔က်ဳပ္ ဘ၀မကြာ အသက္ရွည္ရွည္ေနရမွာ”
“ေအးပါဟာ၊ မယားအလွကလည္း တရားျပေနလိုက္တာ နက္ျဖန္နံနက္ လိုက္ပါမယ္”
ေမာင္ေပါက္ အနည္းငယ္သြက္လာၿပီး မယားမေကာက္ကို ကတိေပးလိုက္သည္။ သို႔ႏွင့္ပင္ လျပည့္ေန႔နံနက္ လင္းအားၾကီးအခ်ိန္သို႔ ေရာက္ခဲ့သည္။ ေမာင္ေပါက္သည္ အခါတိုင္းထက္ ပိုေစာၿပီးထ၍ မ်က္ႏွာသစ္ေနသည္။ ေနာက္ၿပီး ပုဆိုးအကၤ်ီမ်ားလဲ၍ တဘက္ကို ေခါင္းေပါင္းကာ ေက်ာင္းသို႔သြားမည္ အျပဳတြင္ မယားမေကာက္က...
“ဘယ့္ႏွယ္လဲကိုေပါက္၊ ေက်ာင္းသြားမွာက ေစာလွခ်ည္လား၊ ဒီအခ်ိန္ ဘယ္သူမွ ေက်ာင္းမသြားၾကေသးဘူး က်ဳပ္လဲ ဆြမ္းအုပ္နဲ႔တစ္ပါတည္းသြားရေအာင္ ျမန္ျမန္ခ်က္ေနတာပဲ၊ ၿပီးေတာ့ ေတာ္လည္း ဘာမွ မစားရ မေသာက္ရေသးပဲနဲ႔”
“ငါမဆာေသးဘူး၊ ေက်ာင္းက ျပန္လာမွ ထမင္းၾကမ္းစားမယ္၊ သူမ်ားေတြထက္ ပိုၿပီး စိတ္သန္႔ရွင္းေအာင္လို႔၊ ငါ ေက်ာင္းကို အရင္ေရာက္ေအာင္ သြားမွာပါ” ဟု ေမာင္ေပါက္က ထ၍သြားေတာ့သည္။ မေကာက္က “ေတာ္ေတာ္ အေျပာရက်ပ္တဲ့လူပဲ” ဟုသာေျပာ၍သာ က်န္ေနခဲ့ေတာ့သည္။
ေမာင္ေပါက္သည္ တျဖည္းျဖည္းေလွ်ာက္လာခဲ့ရာ ရြာဦးရွိ ဘုန္းေတာ္ၾကီးေက်ာင္းအနီးသို႔ပင္ ေရာက္ခဲ့ေပၿပီ၊ ေက်ာင္း၀ိုင္းထဲတြင္ ေက်ာင္းသား ကိုရင္တို႔ လွဳပ္ရွားေနသည္။ ကိုရင္သာမေဏအခ်ိဳ႕ မီးတင္းကုပ္ထဲမွာ ေရေႏြးအိုးတည္ေနၾကသည္။
ေက်ာင္းသားမ်ားမွာ ရြာထဲသို႔ ဆြမ္း၀တ္ သြားယူရန္ ေက်ာင္းပရ၀ုဏ္ေပါက္၌ ေမာင္ေပါက္က ေတြ႕ခဲ့သည္။
ေမာင္ေပါက္မွာ ရွင္သာမေဏအခ်ိဳ႕ ဆြမ္းစားေက်ာင္း ေရတြင္းတြင္ ပန္ကန္မ်ား ေဆးေၾကာေနသည္ကို ျမင္ရသည္။
ထိုအခါ ေမာင္ေပါက္က...
“ကိုရင္ၾကီးတို႔ ဘုန္းၾကီးဘယ္မွာလဲ” ဟု ေမးေလသည္။ ကိုရင္မ်ားက ဘုန္းၾကီး ေက်ာင္းေပၚက ဆင္းမလာေသးေၾကာင္း ေျပာျပသည္။ ေမာင္ေပါက္က ေက်ာင္းၾကီးေပၚသို႔ တက္သြားေလသည္။ ေမာင္ေပါက္သည္ ဘုရားႏွင့္ ဘုန္းၾကီးကို ၀တ္ျပဳၿပီးေနသည္။
ဘုန္းၾကီးက ေမာင္ေပါက္အား ေမးေလသည္။
“ေမာင္ေပါက္၊ ဥပုသ္ေစာင့္ လာသလား”
“ေမာင္ေပါက္၊ ဥပုသ္ေစာင့္ လာသလား”
“အို... ဒီေကာင္ ငါ့ေျပာင္ေနျပန္ၿပီ”
“အို... ဒီေကာင္ ငါ့ေျပာင္ေနျပန္ၿပီ”
“ဟဲ့... နင္ရူးေနသလား”
“ဟဲ့... နင္ရူးေနသလား”
“တယ္... ငါရိုက္မိေတာ့မယ္”
“တယ္... ငါရိုက္မိေတာ့မယ္”
ေမာင္ေပါက္သည္ ဘုန္းၾကီးေျပာသမွ် ေနာက္က လိုက္၍ ဆိုေနေတာ့သည္။
ဘုန္းၾကီးက လိုက္ဆိုေနသည့္ ေမာင္ေပါက္အား ထ၍ နပန္းလံုးေတာ့သည္။ ေမာင္ေပါက္ကလည္း ဘုန္းၾကီးကို ျပန္၍ နပန္းလံုးေနသည္။ ဤသို႔ ဘုန္းၾကီးႏွင့္ေမာင္ေပါက္၊ ေမာင္ေပါက္ႏွင့္ဘုန္းၾကီး ေထြးလား လံုးလားျဖစ္ကာ ဘတစ္ျပန္က်ားတစ္ျပန္၊ ဘုန္းၾကီးကေအာက္က်လိုက္၊ေမာင္ေပါက္က ေပၚကေနလိုက္၊ ေမာင္ေပါက္က ေအာက္က်လိုက္၊ဘုန္းၾကီးကအေပၚကေနလိုက္ ျဖစ္ေနေပေတာ့သည္။
အနီးတြင္လည္း မည္သည့္ ကိုရင္၊ ေက်ာင္းသား၊ ဒကာ၊ ဒကာမ တစ္ဦးတစ္ေယာက္မွ်မရွိ ျဖစ္ေန၍ ဖ်န္ေျဖေပးမည့္သူတစ္ဦးမွ် မရွိေပ၊ ဘုန္းၾကီးႏွင့္ ေမာင္ေပါက္ နပန္းလံုးကား မေလွ်ာ့ၾကေသးေပ၊ လံုးၿမဲပင္ ရွိေသးသည္။
ေမာင္ေပါက္ႏွင့္ဘုန္းၾကီး ဇြဲမေလွ်ာ့ဘဲ နပန္းလံုးေနၾကရာ တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး ေခြ်းသံတစ္ရႊဲရႊဲစိုေနၾကေပၿပီ၊ အစာအာဟာရလည္း ဘုန္းၾကီးေရာေမာင္ေပါက္ပါ မစားရေသး၍ ေတာ္ကေလး အင္အားကုန္ခန္းၿပီး ႏြမ္းနယ္၍ ေနၾကသည္။ ႏွစ္ေယာက္စလံုးပင္ ေမာဟိုက္လာၾက၍ ၾကက္မ်ားေတာင္ပံၾကား ေခါင္းထိုးၾကသလို အခ်င္းခ်င္း နားလိုက္ၾကေပၿပီ။
ဘုန္းၾကီးႏွင့္ ေမာင္ေပါက္ အေမာလြန္ၾကၿပီး နားၾကရမွ ေမာင္ေပါက္က သူ႕ေခါင္းမွက်ေနေသာ တဘက္ကို အသာေကာက္ယူ၍ အိမ္ျပန္ခဲ့သည္။ ဘုန္းၾကီးကလည္း ၾကမ္းျပင္ေပၚက်ေနသည့္ ဧကသီ သကၤန္းကို အသာေကာက္ယူ၍ ပခံုးေပၚသို႔တင္လိုက္သည္။
“ကိုေပါက္၊ ဘယ္ႏွယ့္ အေစာၾကီး ျပန္လာရတာလဲ၊ က်ဳပ္ေတာင္ ျပင္လို႔ ဆင္လို႔ ၿပီးကာရွိေသး၊ ထမင္းဆာလို႔ ျပန္လာတာလား၊ အခု ထည့္ေပးမယ္ေလ”
မယားက အေစာၾကီး ျပန္လာသည့္ ေမာင္ေပါက္အား ေျပာလိုက္ျခင္းျဖစ္ေပသည္။ ေမာင္ေပါက္က မည္သို႔မွ် မေျပာႏိုင္ရွာဘဲ ေသာက္ေရအိုးရွိရာ သြားေနသည္။
“ေအး... ေတာ့မယ္ အေစာၾကီးရွိေသး၊ ဆာလွခ်ည္လား” ဟု ေမးသည္။ ေမာင္ေပါက္သည္ ေရေသာက္ၿပီး၍ ေရမွဳတ္ကို ကိုင္ထားရင္းျဖင့္ “ေအး သီလ ခံယူတယ္ဆိုတာ နပန္းခ်တတ္မွကိုးဟ” ဟု မယားအား ေျပာျပေနေတာ့သည္။
ဤတြင္ ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္က “မင္းတို႔ ဒကာေတြထဲလည္း နပန္းခ်တတ္တဲ့ လူေတြ ပါေနဦးမယ္” ဟု ဥပုသ္သည္ ပရိတ္သတ္ထဲမွာ ရယ္ေမာ၍ မိန္႔ၾကားလိုက္ေလသည္။


ဦးသိန္းထြန္းျမင့္ ျပဳစုေသာ ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္၏ ဥပမာ ပံုျပင္ ၀တၳဳဳမ်ား မွ ေကာက္ႏွဳတ္ေဖာ္ျပလိုက္ပါသည္။

| 0 Comments

Sunday, April 22, 2007

ျဖစ္တတ္ပါတယ္

ေဘာလံုးကန္ရင္း ဒါမ်ိဳးေတြလဲ ျဖစ္တတ္ပါတယ္.....












| 0 Comments

Friday, April 6, 2007

သက္ႀကီးပင္ပုေလးမ်ား












ဘာရယ္လို႔မဟုတ္ပါဘူးဗ်ာ ဘြန္ဆိုင္းအပင္ေလးေတြကို သေဘာက်လို႔ ေဖာ္ျပလိုက္တာပါ။
ဘြန္ဆိုင္းအပင္ေတြနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့အေၾကာင္းအရာေလးေတြ စိတ္၀င္စားရင္ေတာ့ ဒီမွာ ႏွိပ္ၾကည့္ပါ၊ ဘြန္းဆိုင္းပင္နဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ သမိုင္းေၾကာင္းေလးေတြရယ္၊ အျခားေၾကာင္းအရာေလးေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကို ေလ့လာႏိုင္ပါတယ္။

| 0 Comments

Tuesday, April 3, 2007

ညီေလးသို႔ေပးစာ(၁)

ညီေလးေရ

မင္းဆီကို အစ္ကိုစာေရးမယ္ေရးမယ္နဲ႔ မေရးျဖစ္ခဲ့ဘူးကြာ၊ အခုမွပဲေရးျဖစ္ေတာ့တယ္၊ မင္းလည္း ၁၀-တန္းေျဖၿပီးၿပီဆိုေတာ့ မၾကာခင္မွာ တကၠသိုလ္တက္ရေတာ့မယ့္ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားႀကီး ျဖစ္ေတာ့မယ္။ ငါ့ညီ... တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားဆုိတဲ့ အရြယ္ဟာ မင္းဘ၀ကို မင္းဘာသာ စတင္ထိမ္းေက်ာင္းရမယ့္ အရြယ္ျဖစ္တယ္။
ေဖေဖ၊ ေမေမ နဲ႔ အစ္ကိုတို႔ကေတာ့ မင္းလိုအပ္တာကို ေဘးကေန ပံ့ပိုးရံုသာရွိမယ္။ အေျခခံပညာေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္လိုေတာ့ မၾကပ္မတ္ေတာ့ဘူး ညီေလး၊ ဒါမွလည္း မင္းဟာကိုယ့္ဘ၀ကို ကိုယ့္ဘာသာထိမ္းေက်ာင္း တတ္မွာေပါ့။ ေနရာတကာ မိဘနဲ႔ အစ္ကိုေတြ၊ အစ္မေတြကို အားကိုးေနရင္ မင္းဟာ တစ္ပါးသူရဲ႔ေနာက္ကေန လိုက္ေနတဲ့ ေနာက္လိုက္တစ္ေယာက္ပဲျဖစ္ေတာ့မွာေပါ့။ ဒီလိုသာဆိုရင္ မင္းမွာရွိေနတဲ့ ကိုယ္ပိုင္အရည္အခ်င္းေတြဟာ တေျဖးေျဖးေမွးမွိန္ေပ်ာက္ကြယ္သြားလိမ့္မယ္ ညီေလး၊ အစ္ကိုတို႔က ညီေလးရဲ႔ဘ၀ခရီးလမ္း အတြက္ လမ္းညြန္မႈကိုပဲေပးႏိုင္ပါတယ္၊ လက္ေတြ႕လုပ္ေဆာင္ဖို႔နဲ႔ ၾကိဳးစားဖို႔က ငါ့ညီေပၚမွာ မူတည္တယ္။
ကိုယ့္ဘ၀ကုိ ထိပ္ဆံုးေရာက္ေအာင္လုပ္တာလည္း ကိုယ္ပါပဲ၊ ကိုယ့္ဘ၀ကို ေအာက္ဆံုးေရာက္ေအာင္လုပ္တာလဲ ကိုယ္ ကိုယ္တိုင္ပါပဲညီေလး။ အစ္ကိုမင္းကို တစ္ခုေျပာခ်င္တာကေတာ့ စာဖတ္ပါ၊ ေလာေလာဆယ္ေတာ့ ေတြ႕သမွ်စာအကုန္ဖတ္ပါ။ ကဗ်ာ၊ ၀တ႖ဳ၊ ေဆာင္းပါး၊ မဂၢဇင္း၊ ဂ်ာနယ္၊ အကုန္တာဖတ္ကြာ။ ေနာက္ၿပီး အခ်စ္၊ ဟာသ၊စံုေထာက္၊သုတ ရသေပါင္းစံုအကုန္ ဒီလိုစာေတြဖတ္ရင္းကေန မင္းစဥ္းစားေတြးေခၚၾကည့္ေပါ့ကြာ၊ ဘယ္စာကငါ့အတြက္ အက်ိဳးရွိသလဲ၊ ဘယ္စာကေတာ့ ငါ့ရဲ႕စိတ္ကိုညစ္ညဴးေစတယ္ဆုိတာေတြကို တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ မင္းေရြးခ်ယ္တတ္လာလိမ့္မယ္ ငါ့ညီ။ ေနာက္ၿပီးအေရးႀကီးတာ တစ္ခုက အခိ်န္မျဖဳန္းပါနဲ႔၊ အခုေခတ္ႀကီးဟာတိုးတက္လာတာနဲ႔အမွ် အနာဂတ္ကို ဦးေဆာင္ေနသူေတြအားလုံးနီးပါးဟာ လူငယ္ေတြျဖစ္တယ္၊ ငါ့ညီကိုလည္း ငယ္ငယ္ရြယ္ရြယ္နဲ႔ အရည္အခ်င္းရွိရွိနဲ႔ မိမိတတ္ကြ်မ္းတဲ့က႑ကေန ဦးေဆာင္ေနတဲ့လူငယ္တစ္ေယာက္ျဖစ္ေစခ်င္တယ္။ အစ္ကိုဘာလို႔ ဒါေတြေျပာေနရတာလဲဆိုေတာ့ အခုေခတ္လူငယ္အမ်ားစုဟာ အေပ်ာ္အပါးနဲ႔ အျခားအက်ိဳးမဲ့တဲ့အရာေတြနဲ႔ အခိ်န္ျဖဳန္းေနတတ္ၾကလို႔ပဲ။ ဒါေတြဟာလည္း သူတုိ႔အျပစ္ၾကည့္မဟုတ္ဘူး၊ အုပ္ထိမ္းသူေတြေပၚမွာလည္း မူတည္တာေပါ့ကြာ။ ေခတ္က တိုးတက္လာတာနဲ႔အမွ် လူငယ္ေတြကို လမ္းမွားေရာက္ေစတဲ့အရာေတြ တိုးတက္ေစတဲ့အရာေတြကလည္း လက္တစ္ကမ္းမွာပဲရွိတယ္ညီေလး။ အဲဒီေတာ့ အစ္ကိုကေတာ့ ငါ့ညီကို လမ္းမွားေရာက္သြားတဲ့ လူငယ္ေတြထဲမွာ ငါ့ညီကိုမပါေစခ်င္ဘူး။ မိမိဘ၀တုိးတက္ရာတိုးတက္ေၾကာင္း အပတ္တကုတ္ႀကိဳးစားအားထုတ္ေနတဲ့ လူတစ္ေယာက္ပဲျဖစ္ေစခ်င္တယ္ ငါ့ညီ။ေနာက္တစ္ခုေျပာခ်င္တာက ဘာသာေရးကိုင္းရိႈင္းမႈပဲ ညီေလး။ အစ္ကိုေလ့လာမိသေလာက္ အစ္ကိုတို႔ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ဘာသာေရးနဲ႔ပတ္သက္လို႔ အားနည္းေနတာေတြ႕ရတယ္ကြ။ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ အျခားဘာသာ၀င္ေတြဟာ သူတို႔ဘုရားေက်ာင္းတက္ရမယ့္ေန႔ေတြမွာ လူႀကီးလူငယ္အားလံုး မပ်က္မကြက္တက္ေလ့ရွိၾကတယ္။ဒါေပမယ့္ အစ္ကိုတို႔ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြကေတာ့ ဥပုသ္ေန႔ဆိုရင္ လူႀကီးေတြကမွ ဥပုသ္သီတင္းသီလ ေဆာက္တည္ၾကေသးတယ္၊ လူငယ္ေတြကေတာ့ သူတို႔နဲ႔မဆိုင္သလိုဘဲ ေနေလ့ရွိၾကတယ္။ တကယ္ေတာ့ ဥပုသ္သီတင္းသီလဆိုတာ လူႀကီးေရာ၊ လူငယ္ပါေဆာက္တည္သင့္တယ္ ငါ့ညီ။ မင္းတို႔အရြယ္မွာ အၿမဲတမ္းႀကီးေဆာက္တည္ရမယ္လို႔ေတာ့ အစ္ကိုမေျပာလိုပါဘူးငါ့ညီ တစ္ခါတစ္ရံေပါ့။ ငါ့ညီတို႔အရြယ္မွာ အဓိက ထိမ္းသိမ္းသင့္တာက ငါးပါးသီလပဲညီေလး။ အစ္ကိုတို႔ဗုဒၶဘာသာမွာ ငါးပါးသီလလံုရင္ အပါယ္တံခါးပိတ္တယ္ညီေလး။ နိဗၺါန္ေရာက္ေအာင္မလုပ္ႏိုင္ေသးခင္ အပါယ္မက်ေအာင္ထိမ္းသိမ္းသင့္တယ္ ညီေလး။ ဒါေပမယ့္ အစ္ကိုျမင္ေနေတြ႕ေနရတဲ့ ရပ္ကြက္ထဲကတခ်ိဳ႕လူငယ္ေတြ ဘယ္လိုျဖစ္ေနလဲဆိုေတာ့ ဥပုသ္ေန႔ဆိုတာသူတို႔အတြက္ အလုပ္နားတဲ့ရက္ အရက္ေသာက္တဲ့ေန႔ျဖစ္ေနတယ္။ ဒီအျဖစ္ပ်က္ေတြဟာ အစ္ကိုတို႔ဘာသာအတြက္ မျဖစ္သင့္တဲ့အရာေတြပဲ ညီေလး။ညီေလးတို႔လည္း လက္လွမ္းမွီသေလာက္ လူငယ္ေတြကို ကိုယ္တတ္ႏိုင္တဲ့ဘက္ကေန ျပဳျပင္ေပးေစခ်င္တယ္ကြာ။ အခုအစ္ကိုေျပာတာေတြက ညီေလးတို႔ သိၿပီးသားလည္း ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မယ္၊ သိၿပီးသားဆိုရင္ လက္ေတြ႕ျပဳလုပ္ပါညီေလး၊ ကဲငါ့ညီေရ ေျပာခ်င္တာေတြမ်ားေနလို႔ စာလည္းအေတာ္ရွည္ေနၿပီ ဒီစာကိုေတာ့ ဒီေလာက္နဲ႔ပဲရပ္လိုက္ေတာ့မယ္ ညီေလး…။


ညီေလးတို႔က်န္းမာပါေစ

မင္းတို႔ရဲ႕အစ္ကိုႀကီး

Labels:

| 2 Comments